Biography
Michael Bevilacqua (born in 1966 in Carmel, California, USA) lives and works in New York. He attended Long Beach State University and Santa Barbara City College, later continuing his studies at the Cambridge College of Art and Technology in Great Britain.
He has exhibited his work internationally at PACT, Paris ; Jacob Lewis, New York ; Deitch Projects, New York ; Last Resort Gallery, Copenhagen, Denmark ; Gering & Lopez Gallery, New York ; Kravetz Wehby Gallery, New York ; Chelsea Art Museum, New York, Palais de Tokyo, Paris ; Deste Foundation for Contemporary Art, Athens ; Louisiana Museum of Modern Art, Humlebaek, Denmark ; and the Aldrich Museum of Contemporary Art, Ridge eld, USA. His work can be found in numerous public collections including the Whitney Museum of American Art, New York and the San Francisco Museum of Modern Art.
Michael Bevilacqua’s semi-autobiographical mixed-media works serve as a platform for exposing his cultural preferences (music, fashion, art etc.) and his vision of the world. Known for combining high and low culture through elements of painting, drawing, graphic design, animation and collage, Bevilacqua characteristically works in a saturated palette, covering his glossy canvases with brand logos and doodles. Stylistically influenced by Pop and Color Field Painting, he is also technically indebted to Andy Warhol for using screen-printing as a brush. On the Surface Bevilacqua’s work resembles an updated version of Pop Art, wrote one critic, but he actually uses this imagery as a cryptic language about himself, his family, his art, and his internal struggle to achieve a balance between these worlds.
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Michael Bevilacqua (né en 1966 à Carmel, Californie, USA) vit et travaille à New York. Diplômé de l’université de Long Beach et du Santa Barbara College, il a poursuivi ses études artistiques au Cambridge College of Art and Technology en Grande Bretagne.
Son travail a notamment été exposé dans les galeries Jacob Lewis, Deitch Projects, Gering & Lopez et Kravetz Wehby à New York, à la galerie Last Resort à Copenhague ; PACT à Paris, et dans le cadre d’expositions au Palais de Tokyo, à la Fondation Deste pour l’Art Contemporain à Athènes, au Chelsea Art Museum à New York, au Louisiana Museum of Modern Art au Danemark et au Aldrich Museum of Contemporary Art à Ridge eld aux Etats-Unis. Ses œuvres font partie des collections permanentes du Whitney Museum of American Art à New York et du Musée d’Art Moderne de San Francisco.
Les oeuvres semi-autobiographiques de Michael Bevilacqua exposent ses préférences culturelles (musique, mode, art, etc.) et sa vision du monde, à travers une technique hybride entre dessins digitaux et acrylique sur toile. Connu pour combiner la haute et la basse culture à travers des éléments de peinture, de dessin, de conception graphique, d’animation et de collage, Bevilacqua travaille de manière caractéristique une palette saturée, recouvrant ses toiles brillantes de logos de marque et de gribouillis. Stylistiquement influencé par la pop et la Color Field Painting, il est également techniquement redevable d’Andy Warhol pour utiliser comme lui la sérigraphie comme pinceau. En surface, le travail de Bevilacqua offre une version actualisée du Pop Art, a écrit un critique, mais il utilise en fait cette imagerie comme un langage cryptique sur lui-même, sa famille, son art et sa lutte intérieure pour atteindre un équilibre entre ces mondes.