Bai Yiyi

Stay in Character

January 12 - February 18, 2023

I try to use open fictional narrative means to make visual superposition of the contents of the picture in the space within the picture. The close-up and distant landscape are depicted in the picture to break the perspective of the picture space. You can see enlarged body or costume details or see distant landscapes or blurred lenses on the canvas.

I am very interested in diversity and complex crowd itself. In the picture, the body or dress fragments of each character in the same scene are interspersed and integrated with the background scene. The works in this exhibition also record my personal life feelings under the epidemic. In this works, more points to some contents and stories of my personal life during this period.

My work has been greatly influenced by industrial communication visual, video and advertising printing. A lot of image information blurs the virtual space between reality and network. Class, consumerism, media, the recording of minority groups and luxurious clothes in videos, as well as the potential hints and guidance of elites to real life, make people’s cognition become fragmented and diversified. In such a diversified and mixed space, the relationship and distance between people become abstract and complex. My work is to use abstract painting composition to connect multiple cognitive feelings, different identity information and different people in a picture at the same time. I am trying a kind of painterly open non-linear narrative.

This exhibition is the first solo exhibition of my new series of works.

I wanted to use the simple name of “stay in character » for a straightforward first description of my work.

J’essaie d’utiliser des moyens narratifs fictionnels ouverts afin de créer une superposition visuelle du contenu de l’image dans l’espace de l’image. Le gros plan et le paysage au loin sont représentés dans l’image pour briser la perspective de l’espace de l’image. On peut voir des détails agrandis de corps ou de costumes ainsi que des paysages ou des objectifs flous sur la toile.

Je suis très intéressé par la diversité et la complexité de la foule elle-même. Dans l’image, les fragments de corps ou les costumes de chaque personnage de la même scène sont intercalés et intégrés à la scène de fond. Les œuvres de cette exposition témoignent également des sentiments personnels éprouvés durant l’épidémie.

Mon travail a grandement été influencé par la communication industrielle visuelle, la vidéo et l’impression publicitaire. La multitude d’informations des images brouillent l’espace virtuel entre la réalité et le réseau. (…) La cognition des gens devient fragmentée et diversifiée. Dans un espace aussi diversifié et mixte, la relation et la distance entre les gens deviennent abstraites et complexes. Mon travail consiste à utiliser la composition de la peinture abstraite pour relier des sentiments cognitifs multiples, des informations identitaires différentes et des personnes différentes dans une seule et même image en même temps. J’essaie de créer une sorte de narration non linéaire ouverte et picturale.

Cette exposition est ma première exposition personnelle de ma nouvelle série d’œuvres. Je voulais utiliser le titre de « Stay in Character » pour une première description directe de mon travail.